יום שבת, 14 בנובמבר 2009

אבל מה זה אנדרואיד?

ביום שבו נולד בני, הרצאתי בכנס של IMA - איגוד שמאחד חברות שעוסקות בפיתוח תוכנה עבור מכשירים ניידים. הכנס, שאת רובו לא ראיתי (כיוון שהלכתי לישון ב-8 בבוקר, אחרי שהילד נולד לפנות בוקר), עסק בהשוואה בין סביבות פיתוח שונות למכשירים ניידים. אני הרצאתי על Android.

אנדרואיד היא סביבת פיתוח בקוד פתוח שפיתחה גוגל. היתרון הגדול שבהיות הסביבה בקוד פתוח, הוא שניתן לראות את כל הקוד שגוגל כתבו עבור מערכת ההפעלה, מה שמאפשר למפתח להבין כיצד מערכת ההפעלה של גוגל מנהלת את האפליקציות, ובעצם כל פעילות שמתרחשת על המכשיר. חוץ מזה, אנדרואיד מגיע עם מגוון אפליקציות יסודיות, מה שמספק מגוון דוגמאות כמעט אין סופי לאפליקציות.

כיוון שאנדרואיד היא מערכת הפעלה חדשה, גוגל טרחו לפתור מגוון בעיות רחב יחסית שנמצאות במערכות הפעלה אחרות, והפכו אותה למערכת שמאוד קל לפתח עבורה ולשלב את האפליקציה מעגל החיים של המערכת (לדוגמא, להעלות אפליקציה כשהטלפון מצלצל, או כשמגיע SMS). בהרצאה שהעברתי, נדרש פיתוח של אפליקצית דוגמא בכל אחת מהסביבות. לשם כך ניתנו 45 דקות. האפליקציה שלנו פותחה ב-15 דקות.

כתיבת אפליקציות באנדרואיד מתבצעת ברובה הגדול בשפת Java. בפוסטים הבאים בנושא, אני אנסה להציג בפניכם (מי שזה מעניין אותו) נושאים בפיתוח אפליקציות לאנדרואיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה