יום שלישי, 8 ביוני 2010

המלצה - הכירו את טד

הרגע סיימתי לראות את ההרצאה הזו של מייקל סנדל - מרצה לפילוסופיה פוליטית בהרווארד. ההרצאה עסקה באומנות של הוויכוח הדמוקרטי על ערכים. זוהי אחת מיני עשרות הרצאות מצולמות באתר של טד. כותרת האתר היא "רעיונות ששווים הפצה".
טד, ראשי תיבות של "Technology, Entertainment, Design", הוא ארגון ללא מטרות רווח שמאגד בתוכו מאוד מהאנשים המרתקים בעולם. הארגון מקיים מספר פעמים בשנה וועידות של הרצאות. הוועידות מתרכשות כולן באולם בודד כך שכל המשתתפים בוועידה שומעים את כל ההרצאות. ההרצאות, בשלל נושאים מצולמות ומופיעות באתר. אורך הרצאה בודדת לא עולה על 20 דקות.
נתקלתי בטד לראשונה לפני כשנה ונהגתי לראות הרצאה ביום. עם הזמן, החיים גררו אותי מהמנהג הזה, עד שלפני שבוע נזכרתי וחזרתי לאתר. מלבד נושאי ההרצאות, שום דבר לא השתנה. ההמלצה שלי על האתר נובעת מהמגוון העצום של נושאים ומהאיכות היוצאת מן הכלל של המרצים - כל אלו שאני ראיתי הם דוברים רהוטים ומרצים מעניינים.
היכנסו לאתר, חפשו לכם הרצאה שמעניינת אתכם וצפו בה. עשו לכם מנהג לבקר באתר ולראות הרצאות. אני מוצא שדווקא המגוון הרחב של נושאים שונים (ראיתי הרצאה על בית ספר למפגעים מתאבדים באפגניסטן, כמו גם הרצאה על יצירת חיים סינתטיים), עוזר פרט להעשרת הידע, גם ליצירה של רעיונות חדשים.
אז תלמדו להכיר את טד, זה יעשה אתכם חכמים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה